Skrivande.

Jag gillar att skriva. Har mycket att lära och har därför valt skrivande som induviduella val. Det är jobbigt men tror ändå att jag lärt mig en del. Nyligen arbetade vi med en notis från Mitti Östermalm och vi skulle basera den till att skriva en dikt. I brist av att inte ha något att skriva om just nu tänkte jag att ni kunde få läsa den. Puss!
 
Notis:  ”Rosendalsvägen. Onsdag den 5 maj. Klockan 19.45: Bilinbrott. En 55 årig man upptäcker att någon krossat en ruta på hans bil som står parkerad på en parkeringsplats. Inbrottstjuven har sedan stulit en laptop, en datorväska, ett usb minne och en digital kamera.”
 
 

Ett annat perspektiv

 

Du är en bil, ett föremål. Jag är en människa, ett liv.

 

Du krossar mig med din grymhet och lämnar mig tom. Du tar mina minnen, mina tankar, det som är jag. Du lämnar mig ihålig med mitt hjärta kvar. Men vad gör ett liv, utan ens tankar? Ett stulet minne som aldrig kommer tillbaka. Jag lämnas kvar stum och ser mitt blod rinna ut på gatan.

 

Du är en människa, ett liv. Jag är en bil, ett föremål.        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0